Franchising

Doradztwo w kształtowaniu modelu prawno-biznesowego dla systemu franczyzowego. Tworzenie i negocjowanie umów franczyzowych i powiązanej dokumentacji formalnej.
Wsparcie i reprezentacja w sporach związanych z wykonywaniem kontraktów franczyzowych.

Zapewniamy kompleksowe wsparcie prawne w zakresie tworzenia, negocjowania i wykonywania kontraktów franczyzowych (franczyza bezpośrednia, wielokrotna, masterfranczyza), a także dokumentacji z nimi związanej (regulaminy, umowy najmu i inne). W oparciu o doświadczenia we współkształtowaniu założeń systemów franczyzowych oraz tworzeniu i negocjowaniu treści umów dotyczących korzystania ze znaków towarowych o przekazanie know-how, jak również praktyczną znajomość biznesowych i prawnych aspektów franczyzy, możemy zaproponować zoptymalizowane, bezpieczne rozwiązania, zgodne z aktualnymi, dobrymi praktykami na rynku franczyzy.
W ramach świadczonych przez nas usług doradzamy, jak uregulować kwestie korzystania ze znaku towarowego i pozostałych oznaczeń sieci, jak skutecznie zabezpieczyć poufność przekazywanego franczyzobiorcom know-how (w postaci podręcznika operacyjnego i podczas szkoleń), jak zgodnie z przepisami prawa formułować postanowienia zapewniające franczyzobiorcom wyłączność, jak regulować w umowach prawa pierwszeństwa. Pomagamy we właściwym uregulowaniu kwestii opłat franczyzowych (wstępnej, bieżącej, marketingowej) oraz w doborze odpowiedniego w danym przypadku sposobu zabezpieczenia roszczeń z tego tytułu.
Działając na rzecz franczyzobiorców, oferujemy wsparcie w weryfikacji i opiniowaniu projektów umów franczyzy, identyfikacji ewentualnych ryzyk (prawnych, biznesowych) wynikających z przyjęcia proponowanych przez franczyzodawcę rozwiązań, formułujemy rekomendacje dotyczące sposobów minimalizacji stwierdzonych ryzyk. Zapewniamy ponadto kompleksowe wsparcie w procesach negocjacji, a także w ramach wykonywania umów zawartych z franczyzodawcami.
Wspieramy i reprezentujemy naszych klientów w sporach dotyczących roszczeń związanych lub wynikających z zawartych umów franczyzowych.
Doradzamy w zakresie podatkowych aspektów franczyzy.



Nasi specjaliści:
Michał Barta Kama Reiter Adrianna Żyrek

ZESPÓŁ

ARTYKUŁY

Prawo Komunikacji Elektronicznej – podmioty świadczące usługi komunikacji interpersonalnej niewykorzystujące numerów
Końcem lipca 2020 r. opublikowano projekt ustawy Prawo komunikacji elektronicznej (dalej jako „Projekt PKE”)[1] oraz ustawy wprowadzającej ww. ustawę (dale jako „Projekt wprowadzający PKE”)[2]. Ustawa Prawo komunikacji elektronicznej ma stanowić implementację dyrektywy ustanawiającej Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej (dalej jako „EKŁE”)[3], a jednocześnie zastąpić obecnie obowiązującą ustawę Prawo telekomunikacyjne (dalej jako „PT”)[4]. W związku z tym ma regulować również niektóre kwestie zawarte w dyrektywie 2002/58/WE[5] (tzw. dyrektywa e-Privacy) np. w zakresie tajemnicy komunikacji elektronicznej oraz dyrektywie 2014/53/UE[6] dot. urządzeń radiowych.
czytaj dalej >
Compliance RODO w grupach kapitałowych z uwzględnieniem aspektów lokalnych
Artykuł współautorski: Agata Marcinkowska oraz Adrianna Żyrek Artykuł stworzony w ramach projektu #ForumBK – RODO w grupach kapitałowych [English abstract at the bottom of the page] Istota „compliance” sprowadza się do zarządzania zgodnością z określonymi normami, w tym przepisami prawa, w przedsiębiorstwach lub w grupach przedsiębiorstw. W wielu przypadkach wskazane jest, aby system taki obejmował obszar przetwarzania danych osobowych, jako że zasadniczo będzie to odpowiadało na wymagania stawiane przez RODO w zakresie obowiązku wdrożenia odpowiednich środków organizacyjnych, tj. „adekwatnych do oceny ryzyka” i projektowania samych procesów w organizacji z uwzględnieniem zasad ochrony prywatności...
czytaj dalej >
Zobacz więcej artykułów

NASZE DANE