Kama Reiter

prawnik

kreiter@bartakalinski.pl

Aplikantka radcowska (od 2016 r.). Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Stażystka w ramach Stypendium im. Roberta Schumana w Parlamencie Europejskim, gdzie uczestniczyła w pracach Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów (IMCO) oraz Grupy Roboczej ds. Jednolitego Rynku Cyfrowego.

Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in w kancelariach obsługujących duże podmioty korporacyjne oraz w dziale prawnym międzynarodowej spółki z branży paliwowej. Uczestniczyła w projektach z zakresu prawa zobowiązań (w tym umów franczyzowych i umów o współpracy), prawa konkurencji i ochrony konsumentów, prawa reklamy, energetycznego oraz autorskiego. Przygotowywała i opiniowała umowy, pisma procesowe oraz inne dokumenty prawne, jak również wspierała realizację polityki compliance przedsiębiorstwa.

Była członkiem drużyny Uniwersytetu Jagiellońskiego w 20 edycji międzynarodowego konkursu Central and Eastern European Moot Court Competition organizowanego pod patronatem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, gdzie zdobyła indywidualną nagrodę dla wyróżniających się mówców.



Specjalizacje:
Audyty Energetyka Franchising Projekty informatyczne Usługi IT Własność intelektualna Zamówienia publiczne

ZESPÓŁ

ARTYKUŁY

Zmiana zasad stosowania 50 % kosztów uzyskania przychodów – znaczenie dla branży IT
Przedsiębiorcy, w tym z sektora IT, którzy opierają swój model rozliczeń z pracownikami na 50% kosztach uzyskania przychodu będą musieli dokonać przeglądu i dostosować wdrożone przez siebie metody rozliczeń KUP z uwagi na zmieniające się otoczenie prawne.
czytaj dalej >
Programy komputerowe a pułapki ‘work made for hire’
Przedsiębiorcy, których celem jest pozyskanie praw do programów komputerowych bądź innych utworów stworzonych w ramach wykonywania obowiązków pracowniczych przez osoby przez nich zatrudniane, w tym w szczególności firmy informatyczne działające na styku różnych porządków prawnych, powinny zwrócić szczególną uwagę na potencjalne zagrożenia płynące z odmiennych regulacji dotyczących tych utworów na gruncie doktryny ‘work made for hire’.
czytaj dalej >
Zobacz więcej artykułów

NASZE DANE