Audyty

Audyty compliance, kompleksowe badania due diligence, ocena statusu prawnego poszczególnych składników majątkowych, audyty zawartych umów, audyty bezpieczeństwa.

Zapewniamy kompleksową obsługę procesów związanych z audytem stanu prawnego. Prowadzimy działania audytorskie o różnej skali i zakresie, począwszy od audytów poszczególnych umów lub stanu prawnego poszczególnych składników majątkowych, poprzez audyty compliance dotyczące zgodności prowadzonej działalności z przepisami prawa oraz przyjętymi w organizacji regulacjami wewnętrznymi (dane osobowe, prawo zamówień publicznych, prawo własności intelektualnej, regulacje sektorowe) aż po kompleksowe audyty prawne due diligence m.in. w transakcjach Mergers & Aquisitions (M&A).
We współpracy z naszymi partnerami realizujemy audyty wykraczające poza kwestie wyłącznie prawne, obejmujące w szczególności ocenę adekwatności stosowanych zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych (audyty bezpieczeństwa) ocenę zgodności z normami (np. normami ISO), standardami, dobrymi praktykami branżowymi lub metodykami (np. ITIL).
Efekty przeprowadzonych audytów prezentujemy w formie raportów pokontrolnych, zawierających zarówno szczegółowy opis przeprowadzonych czynności audytorskich i ich wyniku, jak i zwięzłe podsumowanie ustaleń dokonanych w trakcie weryfikacji. W przypadkach oczekiwanych przez organizację zlecająca przeprowadzenie audytu, raport z przeprowadzanego badania zawiera ponadto zestaw rekomendowanych działań formalnoprawnych lub organizacyjnych zmierzających do usunięcia (konwalidacji) stwierdzonych nieprawidłowości, eliminacji lub ograniczenia czynników ryzyka lub optymalizacji prowadzonej działalności.



Nasi specjaliści:
Michał Barta dr Bohdan Widła Agata Marcinkowska Kama Reiter

ZESPÓŁ

ARTYKUŁY

Inspektor Ochrony Danych w grupie kapitałowej
Artykuł stworzony w ramach projektu #ForumBK – RODO w grupach kapitałowych [English abstract at the bottom of the page] RODO [1] przewiduje możliwość powołania jednego Inspektora Ochrony Danych (IOD) w grupie przedsiębiorstw. Takie rozwiązanie może stanowić znaczące ułatwienie dla podmiotów wchodzących w skład takiej grupy, w szczególności w zakresie ich wzajemnej współpracy. Pełnienie funkcji IOD-a przez tę samą osobę może również pomóc w opracowaniu i jednolitym przestrzeganiu wewnętrznych procedur dotyczących zasad przetwarzania danych osobowych. Możliwość powołania tej samej osoby do pełnienia funkcji IOD-a w ramach grupy przedsiębiorstw wymaga jednak spełnienia specyficznych warunków.
czytaj dalej >
Współadministrowanie danymi osobowymi
Artykuł stworzony w ramach projektu #ForumBK – RODO w grupach kapitałowych [english abstract at the bottom of the page] Koncepcja współadministrowania danymi osobowymi nie jest nowa [1]. W praktyce jednak w ramach współpracy kilku podmiotów, często trudno jest jednoznacznie określić, kiedy mamy do czynienia z odrębnymi administratorami, współadministratorami lub administratorami i podmiotami przetwarzającymi. Odpowiednia kwalifikacja statusu poszczególnych podmiotów biorących udział w przetwarzaniu danych osobowych ma niebagatelne znaczenie, w szczególności dla zakresu odpowiedzialności, ryzyka prowadzonej działalności/projektu oraz treści stosowanych pomiędzy nimi umów. Współadministrowanie jest przy tym często postrzegane jako "komplikacja dla biznesu". Na co więc zwrócić uwagę w ramach współpracy z innymi podmiotami, aby prawidłowo określić, czy mamy do czynienia z osobnymi administratorami, czy współadministratorami?
czytaj dalej >
Zobacz więcej artykułów

NASZE DANE