Usługi IT

Doradztwo prawne w projektach związanych z usługami utrzymania, administracji i rozwoju systemów informatycznych oraz infrastruktury IT. Kompleksowa obsługa prawna outsourcingu IT.

Zapewniamy wsparcie prawne projektów dotyczących usług utrzymania systemów informatycznych (m.in. w modelu SLA/KPI), usług serwisowych infrastruktury sprzętowej, usług związanych z rozwojem systemów IT.

Wspieramy od strony prawnej przedsięwzięcia outsourcingowe, od outsourcingu określonych czynności (serwis), przez outsourcing procesów biznesowych – BPO (np. hosting, call center), umowy dotyczące udostępnienie zasobów (tzw. bodyshopping, body leasing), umowy dotyczące funkcjonowania centrów usług wspólnych (CUW/SSC), aż po złożone operacje prawno-biznesowe prowadzące do wydzielenia i przekazania na zewnątrz części lub całości działów IT.

Współpracując z przedstawicielami klienta oraz firmami konsultingowymi weryfikujemy założenia biznesowe projektów outsourcingowych pod kątem ich zgodności z prawem, skutków prawnych oraz potencjalnych zagrożeń (prawo autorskie, prawo podatkowe, prawo pracy, ochrona danych osobowych, regulacje sektorowe), w celu wypracowania rozwiązań bezpiecznych prawnie i optymalnych z punktu widzenia celów biznesowych.

W ramach naszych usług zapewniamy kompleksowe wsparcie postępowania zakupowego: przygotowujemy umowy (serwis, utrzymanie, rozwój systemów, inne umowy outsourcingowe) współtworzymy dokumentację (RFP, SIWZ), weryfikujemy zgodność ofert z wymaganiami i zapewniamy wsparcie w negocjacjach. Wspieramy też naszych klientów w trakcie realizacji umów (w tym uczestniczymy w procesach ich renegocjacji). Prowadzimy też audyty poprzedzające uruchomienie projektu i opiniujemy wskazane przez naszych Klientów zagadnienia i rozwiązania prawne.



Nasi specjaliści:
Michał Barta dr Wojciech Kaliński Bohdan Widła Agata Marcinkowska Damian Łapka Kama Reiter Adrianna Żyrek Karolina Kaim dr Ewa Laskowska, LL.M Marta Czeladzka, LL.M

ZESPÓŁ

ARTYKUŁY

Znaczenie patentów koniecznych do spełnienia normy (SEP) dla podmiotów z branży tech – cz. II
Jak wspomniano w poprzednim artykule z cyklu, sytuacje w których korzystanie ze standaryzowanej technologii nie wkracza w żaden patent konieczny do spełnienia normy, a sam fakt prowadzenia działalności w branży 'tech' często będzie wiązał się z wykorzystaniem co najmniej kilku patentów koniecznych do spełnienia normy - co z kolei niesie ze sobą ryzyko ich naruszenia.
czytaj dalej >
Znaczenie patentów koniecznych do spełnienia normy (SEP) dla podmiotów z branży tech – cz. I
Patenty konieczne do spełnienia normy każdego dnia zyskują na wartości, w szczególności w kontekście działalności w branżach skupiających swoją działalność na innowacyjnych technologiach. W artykule zaznaczamy, na co należy zwrócić szczególną uwagę, aby uchronić się przed lub co najmniej zminimalizować negatywne skutki związane z korzystaniem ze znormalizowanych technologii.
czytaj dalej >
Zobacz więcej artykułów

NASZE DANE