Usługi IT

Doradztwo prawne w projektach związanych z usługami utrzymania, administracji i rozwoju systemów informatycznych oraz infrastruktury IT. Kompleksowa obsługa prawna outsourcingu IT.

Zapewniamy wsparcie prawne projektów dotyczących usług utrzymania systemów informatycznych (m.in. w modelu SLA/KPI), usług serwisowych infrastruktury sprzętowej, usług związanych z rozwojem systemów IT.

Wspieramy od strony prawnej przedsięwzięcia outsourcingowe, od outsourcingu określonych czynności (serwis), przez outsourcing procesów biznesowych – BPO (np. hosting, call center), umowy dotyczące udostępnienie zasobów (tzw. bodyshopping, body leasing), umowy dotyczące funkcjonowania centrów usług wspólnych (CUW/SSC), aż po złożone operacje prawno-biznesowe prowadzące do wydzielenia i przekazania na zewnątrz części lub całości działów IT.

Współpracując z przedstawicielami klienta oraz firmami konsultingowymi weryfikujemy założenia biznesowe projektów outsourcingowych pod kątem ich zgodności z prawem, skutków prawnych oraz potencjalnych zagrożeń (prawo autorskie, prawo podatkowe, prawo pracy, ochrona danych osobowych, regulacje sektorowe), w celu wypracowania rozwiązań bezpiecznych prawnie i optymalnych z punktu widzenia celów biznesowych.

W ramach naszych usług zapewniamy kompleksowe wsparcie postępowania zakupowego: przygotowujemy umowy (serwis, utrzymanie, rozwój systemów, inne umowy outsourcingowe) współtworzymy dokumentację (RFP, SIWZ), weryfikujemy zgodność ofert z wymaganiami i zapewniamy wsparcie w negocjacjach. Wspieramy też naszych klientów w trakcie realizacji umów (w tym uczestniczymy w procesach ich renegocjacji). Prowadzimy też audyty poprzedzające uruchomienie projektu i opiniujemy wskazane przez naszych Klientów zagadnienia i rozwiązania prawne.



Nasi specjaliści:
Michał Barta dr Wojciech Kaliński dr Bohdan Widła Agata Marcinkowska Kama Reiter Bartosz Jussak Damian Łapka Adrianna Żyrek Arkadiusz Piskorz dr Ewa Laskowska, LL.M Marta Czeladzka, LL.M

ZESPÓŁ

ARTYKUŁY

Prawo Komunikacji Elektronicznej – podmioty świadczące usługi komunikacji interpersonalnej niewykorzystujące numerów
Końcem lipca 2020 r. opublikowano projekt ustawy Prawo komunikacji elektronicznej (dalej jako „Projekt PKE”)[1] oraz ustawy wprowadzającej ww. ustawę (dale jako „Projekt wprowadzający PKE”)[2]. Ustawa Prawo komunikacji elektronicznej ma stanowić implementację dyrektywy ustanawiającej Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej (dalej jako „EKŁE”)[3], a jednocześnie zastąpić obecnie obowiązującą ustawę Prawo telekomunikacyjne (dalej jako „PT”)[4]. W związku z tym ma regulować również niektóre kwestie zawarte w dyrektywie 2002/58/WE[5] (tzw. dyrektywa e-Privacy) np. w zakresie tajemnicy komunikacji elektronicznej oraz dyrektywie 2014/53/UE[6] dot. urządzeń radiowych.
czytaj dalej >
Compliance RODO w grupach kapitałowych z uwzględnieniem aspektów lokalnych
Artykuł współautorski: Agata Marcinkowska oraz Adrianna Żyrek Artykuł stworzony w ramach projektu #ForumBK – RODO w grupach kapitałowych [English abstract at the bottom of the page] Istota „compliance” sprowadza się do zarządzania zgodnością z określonymi normami, w tym przepisami prawa, w przedsiębiorstwach lub w grupach przedsiębiorstw. W wielu przypadkach wskazane jest, aby system taki obejmował obszar przetwarzania danych osobowych, jako że zasadniczo będzie to odpowiadało na wymagania stawiane przez RODO w zakresie obowiązku wdrożenia odpowiednich środków organizacyjnych, tj. „adekwatnych do oceny ryzyka” i projektowania samych procesów w organizacji z uwzględnieniem zasad ochrony prywatności...
czytaj dalej >
Zobacz więcej artykułów

NASZE DANE