Damian Łapka

radca prawny

dlapka@bartakalinski.pl

Radca prawny (od 2018). Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończył także Szkołę Prawa Amerykańskiego prowadzoną przez the Catholic University of America – Columbus School of Law oraz Uniwersytet Jagielloński. Doktorant w Katedrze Prawa Własności Intelektualnej Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Doświadczenie zawodowe zdobywał w kancelariach prawnych obsługujących podmioty korporacyjne. Brał udział w projektach związanych z umowami licencyjnymi, R&D, prawem własności przemysłowej (opracowywanie, negocjowanie, opiniowanie) i innych z zakresu prawa własności intelektualnej, także od strony procesowej.

Członek drużyn Uniwersytetu Jagiellońskiego w 21 edycji Międzynarodowego Konkursu z Arbitrażu Handlowego Willem C. Vis Moot oraz w 7 edycji Międzynarodowego Konkursu z Arbitrażu Inwestycyjnego (FDI International Arbitration Moot).



Specjalizacje:
Ochrona informacji, RODO i cyberbezpieczeństwo Postępowanie sądowe Projekty informatyczne Usługi IT Własność intelektualna

ZESPÓŁ

ARTYKUŁY

Tylko dla orłów, czyli czy dojdzie do rozszerzenia obowiązkowego zastępstwa procesowego?
Niedawna nowelizacja procedury cywilnego objęła ponad 300 nowych lub zmienionych przepisów. Zmiany w procedurze cywilnej na tym jednak się nie kończą. Na stronie rządowego centrum legislacji odnaleźć można szereg projektów nowelizacji Kodeksu postępowania cywilnego oczekujących na rozpatrzenie. Jeden z nich, który zostanie omówiony poniżej, dotyczy wprowadzenia specjalistycznych sądów oraz rozszerzenia obowiązkowego zastępstwa procesowego.
czytaj dalej >
Big Data cz. II. Big data a prawo konkurencji i ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa
Obecna rzeczywistość biznesowa, a także jej najbliższa przyszłość, jest oparta na Big Data wykorzystywanych przez sztuczną inteligencję (AI). Duże spółki prześcigają się w pozyskiwaniu danych, które następnie służą jako wkład do AI, a zarazem podstawa w procesie jej nauczania. Wszystko po to by ulepszyć jakość prowadzonej działalności lub rozwinąć nową, wzmocnić pozycję na rynku oraz zwiększyć zyski firmy. Powstaje pytanie, czy istnieje sposób ochrony pozyskanych danych przed ich wykorzystaniem przez konkurentów, a jeżeli tak to jaki i na ile skuteczny?
czytaj dalej >
Zobacz więcej artykułów

NASZE DANE