Karolina Kaim

asystent prawny

kkaim@bartakalinski.pl

Studentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, absolwentka studiów licencjackich na kierunku prawa własności intelektualnej i nowych mediów na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Szkoły Prawa Amerykańskiego prowadzonej przez the Catholic University of America – Columbus School of Law oraz Uniwersytet Jagielloński. Jest także absolwentką międzynarodowego programu dyplomatycznego Benjamin Franklin Transatlantic Fellowship Summer Institute organizowanego przez Departament Stanu USA.

Doświadczenie zawodowe w zakresie własności intelektualnej i projektów związanych z e-commerce, umowami wydawniczymi, agencyjnymi i licencyjnymi zdobywała w branży wydawniczej, a także w kancelarii specjalizującej się w prawie brytyjskim ze szczególnym uwzględnieniem prawa spółek oraz prawa nowych technologii.

Działaczka Koła Naukowego Prawa Własności Intelektualnej TBSP UJ, dwukrotna finalistka konkursu Droga na Harvard, a od 2016 roku – stypendystka rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Biegle posługuje się językiem angielskim, w tym prawniczym (certyfikat ILEC z wyróżnieniem).



Specjalizacje:
Ochrona informacji i dane osobowe Projekty informatyczne Usługi IT Własność intelektualna

ZESPÓŁ

ARTYKUŁY

Zmiana zasad stosowania 50 % kosztów uzyskania przychodów – znaczenie dla branży IT
Przedsiębiorcy, w tym z sektora IT, którzy opierają swój model rozliczeń z pracownikami na 50% kosztach uzyskania przychodu będą musieli dokonać przeglądu i dostosować wdrożone przez siebie metody rozliczeń KUP z uwagi na zmieniające się otoczenie prawne.
czytaj dalej >
Programy komputerowe a pułapki ‘work made for hire’
Przedsiębiorcy, których celem jest pozyskanie praw do programów komputerowych bądź innych utworów stworzonych w ramach wykonywania obowiązków pracowniczych przez osoby przez nich zatrudniane, w tym w szczególności firmy informatyczne działające na styku różnych porządków prawnych, powinny zwrócić szczególną uwagę na potencjalne zagrożenia płynące z odmiennych regulacji dotyczących tych utworów na gruncie doktryny ‘work made for hire’.
czytaj dalej >
Zobacz więcej artykułów

NASZE DANE